Vteřinu na rtech navěky na stehnech!

Chřest = nejlepší přítel diety

22. září 2010 v 22:39 | Barča |  Vše okolo hubnutí

Chřest - Asparagus officinalis

Chřest se pěstuje v několika odrůdách (nejčastěji zelená a bílá).

Zelený chřest

Zelený chřest má vyšší biologickou hodnotu
, více vitamínu C a není třeba jej loupat. Obsahuje vitamíny skupiny B, provitamin A, vitamin E, draslík, fosfor, vápník a hořčík, železo, jód, zinek, sodík. Zelený chřest obsahuje množství kyseliny listové, která působí na omlazování buněk
, pomáhá při únavě a stresu. Má mnoho vlákniny, která pomáhá při ochablosti střev, zácpě. Množství zinku aktivuje mozek
, posiluje cévy.

Účinky chřestu na organismus v bodech

  • chřest přináší vitalitu, omlazení a osvěžení organismu
  • chřest působí jako diuretikum
  • pomáhá při slabozrakosti
  • posiluje nervový systém
  • podporuje krvetvorbu
  • odstraňuje zácpu
  • posiluje sliznice v těle
  • aktivuje metabolismus sacharidů, bílkovin a tuků
  • chřest má odkyselovací účinky
  • je nízkokalorický (13 kcal na 100 g) a vhodný při diětě

Čerstvý chřest snadno poznáte

Čerstvý chřest má světlou, hladkou a šťavnatou plochu řezu. Lístky chřestu by měly být uzavřené a chřest by měl příjemně vonět. Zabalíte-li chřest do vlhké utěrky a uložíte do ledničky, vydrží vám až 4 dny čerstvý.

Konzumace a příprava chřestu

Z chřestu se připravují polévky, saláty, nejčastěji se podává vařený. Předvařený chřest můžete
 zmrazit. Pozor by si měli dát lidé trpící dnou (chřest obsahuje hodně purinu).

Jak chřest připravit

Osolenou vodu ochuťte špetkou cukru, vínem nebo vinným octem - nechte vařit a vložte připravený chřest. V přikrytém hrnci
 vařte na malém plameni asi 7 minut
. Při podávání je dobré přelít chřest rozpuštěným máslem a posypat strouhaným sýrem.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama